ReviewsWidget_ReviewsAboutUs Oświetlenie w handlu | Liderlamp.pl
Zaloguj się
Levý banner
Pravý banner
MENU
0 0,00
Do otrzymania darmowej dostawy brakuje jeszcze 200
Wszystkie kategorie

Oświetlenie w handlu

Oświetlenie wewnętrzne

Marcin

W obecnych realiach gry rynkowej sukces sprzedaży związany jest z wieloma aspektami. Nie wystarczy sprzedawać świetne ubrania z najlepszych materiałów. Sukces mogą odnieść te sklepy, które oprócz samego produktu potrafią go skutecznie i efektownie prezentować. Począwszy od pierwszego wrażenia, zaciekawienia klienta interesującą witryną, poprzez ekspozycję, a kończąc na przymierzalni mamy możliwość stworzenia interesującej przestrzeni handlowej. Klimat wnętrza zachęca do dłuższego przebywania w sklepie, a to pozwala na nawiązanie relacji z klientem.

Oświetlenie witryny i wejścia

Zwrócenie uwagi jest jednym z istotnych czynników wpływających na konsumenta. W sklepie pierwszym elementem, dzięki któremu mamy kontakt z konsumentem jest witryna sklepowa. Trudno jest mówić o prawidłowym natężeniu oświetlenia takiej ekspozycji. W warunkach, które panują w centrach handlowych poziom natężenia wynika z wewnętrznych wytycznych obiektu. W przypadku wolnostojących obiektów, do których jest dostęp bezpośrednio z ulicy, poziom natężenia zależy od luminancji otoczenia. Jasność witryny nie może powodować olśnienia przechodniów i kierowców, ale powinna wyróżniać okno wystawowe na tle pozostałych obiektów.

Z uwagi na specyfikę wystawy należy projektować oświetlenia z elementów mobilnych pozwalających w łatwy sposób dostosować oświetlenie dla danej kolekcji. Dzięki wykorzystaniu szynoprzewodów możemy w łatwy sposób zmieniać sposób oświetlenia i ilość projektorów. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie opraw, w których producent umożliwia regulację kąta rozsyłu bez konieczności zmiany oprawy lub źródła. Korzystając z nowoczesnych źródeł LED można stworzyć dynamiczną witrynę zmieniającą się w zależności od pory roku. Dodatkowo tło okna wystawowego nie powinno być ciemne, ponieważ powoduje to stworzenie efektu lustra
 
 
 

Rozwiązania oświetleniowe dla sklepu mięsnego

Oświetlenie dla sklepu mięsnego ma wielkie znaczenie dla wolumenu sprzedaży wołowiny, wieprzowiny i drobiu. Ich prawidłowa ekspozycja wpływa również na opinie klientów o danej placówce handlowej. Jakie rozwiązanie oświetleniowe dla sklepu mięsnego pozwala osiągnąć najlepsze rezultaty sprzedażowe i wizerunkowe?

Klienci oceniają świeżość mięsa na podstawie jego barwy. Im bardziej czerwone i jaskrawe, tym atrakcyjniejsze wydaje się konsumentom. W związku z tym, wybierając oświetlenie dla sklepów mięsnych, należy zwrócić uwagę na wyposażenie lamp w układy optyczne z dominacją w generowanym widmie czerwonej barwy. Należy wyeliminować zielonkawe odcienie, kojarzone z brakiem świeżości. Dzięki wykorzystaniu w rozwiązaniach oświetleniowych dla sklepów technologii LED oraz zastosowaniu w produkcji odbłyśników najlepszej jakości materiałów, możemy osiągnąć pożądane parametry znacznie taniej i łatwiej niż do niedawna.
 
 
 
Jeszcze kilka lat temu, jedynym opłacalnym rozwiązaniem oświetleniowym dla sklepu, pozwalającym na korzystną prezentację mięsa, były lampy sodowe o podniesionym do 95kPa ciśnieniu wewnątrz jarznika lampy. Dają one światło o współczynniku odwzorowania kolorów na poziomie Ra=85. Przy zastosowaniu odpowiednich filtrów, stworzonych z myślą o ekspozycji wędlin, można zwiększyć w generowanej fali natężenie różowoczerwonej barwy. Spełnione są więc wszystkie oczekiwania wobec oświetlenia mięs.

Niestety, takie rozwiązanie oświetleniowe dla sklepu nie jest pozbawione wad. Skuteczność świetlna tak zwanej „białej sody” wynosi 40-51 lm/W. Oznacza to, że zaledwie 7% pobranej energii jest oddawane w formie widzialnego światła. 93% to straty, między innymi w formie ciepła oraz promieniowania Uv i IR. Efekty uboczne funkcjonowania urządzeń, szczególnie przy dłuższej ekspozycji na ich działanie, mają niekorzystny wpływ na produkty. Już w 1951 Ramsbottom wykazał, że ultrafiolet o natężeniu 650lx powoduje odbarwienie mięs. Nie bez znaczenia jest również emitowana przez lampy sodowe energia termiczna. Najdrobniejszy wzrost temperatury na powierzchni produktu może przyspieszyć jego oksydację i procesy metaboliczne żyjących na niej mikroorganizmów.
 

Oświetlenie sklepów i butików odzieżowych

Wejście

Obszar wejścia to pierwsza część wewnętrznej przestrzeni sklepu, do której wkracza klient. W tej strefie światło nie powinno służyć wyłącznie do ekspozycji nowych produktów lub ofert promocyjnych, ale przede wszystkim do pierwszej orientacji w układzie przestrzennym wnętrza, lokalizacji interesujących obszarów i nabrania swobody potrzebnej do poznawania oferty.

Oświetlenie całej powierzchni sprzedaży

Światło jest w stanie oddziaływać na ogólny odbiór pomieszczenia sklepu jako całości. Równomierne oświetlenie ogólne i silniejsze oświetlenie ścian sprawi, że sklep wyda się bardziej obszerny niż jest w rzeczywistości. Ciemniejsze oświetlenie z kontrastami pomiędzy poszczególnymi przestrzeniami wywoła uczucie intymności wnętrza.
 

Półki, regały i wieszaki ekspozycyjne

To tu leży lub wisi sprzedawana odzież, która powinna być atrakcyjnie wyeksponowana światłem. Oświetlenie powinno być przy tym na tyle silne, aby podkreślić jakość i atrakcyjność oferty przez uwidocznienie kroju, faktury i barwy tkanin. Oprócz oświetlenia ogólnego należy zastosować reflektorowe oprawy kierunkowe montowane w sufitach lub na podwieszonych szynach zasilających, albo oprawy punktowe zamontowane bezpośrednio pod półkami. Najlepszy efekt uzyskać można dzięki zastosowaniu światła białego o różnych temperaturach barwowych, czyli odcieniach dostosowanych do barwy oświetlanej odzieży. Produkty o barwach brązów i czerwieni, np. skóry, będą wyglądały lepiej w oświetleniu białym o odcieniu ciepłym. Dla oświetlenia odzieży szarej i niebieskiej lepsze będzie chłodne światło białe.
 

Przymierzalnie

To miejsce, w którym klient sam na sam podejmuje kluczową decyzję – czy wyglądam w tym dobrze, a więc kupić czy nie? W przymierzalni trzeba mu zatem zapewnić takie światło, aby wyglądał jak najlepiej – bezcieniowe, białe, o bardzo dobrym oddawaniu barw i odcieniu subtelnie dobranym do aktualnej pory roku. To z pewnością pomoże przekonać go do dokonania zakupu
 
 

Owoce i warzywa

Dział ze świeżymi owocami i warzywami jest zwykle centralnym punktem marketu spożywczego. Właściwie wyeksponowane soczyste, kolorowe warzywa i błyszczące owoce są w stanie wywołać w podświadomości kupujących pozytywne emocje. Świetnie świadczą o wadze jaką sklep przywiązuje do jakości i świeżości oferowanych produktów. Dlatego oświetlenie działu owocowo warzywnego może mieć ogromny wpływ na sukces całego sklepu.
 

Oprócz oświetlenia ogólnego w stoisku warzywnym potrzebne jest jasne, białe oświetlenie miejscowe o bardzo dobrym, zbliżonym do ideału, oddawaniu barw. Przy tym światło powinno być pozbawione cieplnego promieniowania podczerwonego i nadfioletowego, aby nie przyczyniało się do przyspieszonej utraty świeżości produktów. Takie cechy światła mogą zaoferować oprawy oświetleniowe z wysokoprężnymi lampami metalohalogenkowymi lub najnowocześniejsza technika oświetlenia LED. Zwłaszcza wysokiej jakości oprawy oświetleniowe LED o zoptymalizowanym widmie promieniowania i specjalnie dobranych układach optycznych sprawią, że stoisko z owocami i warzywami stanie się prawdziwą wyspą świeżości.
 
 

Autor článku:

Marcin
Marcin Specjalista ds. obsługi klienta

Marcin jest nie tylko specjalistą od obsługi klienta, ale także entuzjastą nowoczesnego oświetlenia LED.W swoich artykułach doradzi Państwu, jak zaoszczędzić na energii elektrycznej lub zdradzi wiele pomysłów na doskonałe oświetlenie Państwa domu i ogrodu.'

Pytajcie się o cokolwiek

Marcin

Doradzę z wyborem i problemami technicznymi

22 307 05 83(pn.-pt. 7-15:30 godz.)

Zapytajcie się
 

Copyright © 1994 – 2022 Donoci sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych. i