5.5.W przypadku odstąpienia od umowy kupna, umowa kupna ulega rozwiązaniu od początku. Towar musi zostać zwrócony Sprzedającemu w ciągu czternastu (14) dni od dnia doręczenia sprzedawcy informacji o odstąpieniu od umowy. Jeżeli Kupujący odstąpi od umowy kupna, kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towaru sprzedającemu, nawet jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany zwykłymi drogami pocztowymi. Sprzedawca NIE PRZYJMUJE towaru zwróconego na jego adres drogą - PŁATNOŚĆ PRZY ODBIORZE. Ta paczka nie zostanie odebrana i zostanie zwrócona nadawcy. Przed odesłaniem towaru klient zobowiązany jest do upewnienia się, że jest on odpowiednio zapakowany, tak aby nie uległ uszkodzeniu w transporcie. Jeśli to możliwe, zalecamy użycie oryginalnego opakowania, w którym dostarczono towar. W przypadku zwrotu towaru uszkodzonego przez klienta, zwracana cena zakupu towaru może zostać pomniejszona o kwotę odpowiadającą uszkodzeniu.
5.7. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego potrącenia roszczenia odszkodowawczego za towar z roszczeniem Kupującego o zwrot ceny zakupu.
b) W przypadku reklamacji towaru przez Kupującego, gdy reklamacja ta zostanie uznana za bezpodstawną i w konsekwencji braku możliwości skontaktowania się z nim w sprawie dalszych działań;
c) W przypadku reklamacji towaru przez Kupującego, gdy reklamacja ta zostanie uznana za bezpodstawną i Kupujący wyraźnie powiadomi Sprzedawcę, że on (Kupujący) nie jest już zainteresowany towarem;
d) W przypadku reklamacji towaru przez Kupującego, gdy towar zostanie odesłany przez Sprzedającego na adres Kupującego, który nie przyjmie towaru, a towar zostanie zwrócony Sprzedającemu ;
e) We wszystkich innych przypadkach, gdy towar zostanie wysłany przez Kupującego na adres Sprzedającego bez jakiejkolwiek informacji i późniejszej niemożności skontaktowania się z Kupującym.
Sprzedawca zastrzega sobie ponadto prawo do anulowania zamówienia Kupującego do czasu odbioru towaru przez Kupującego. W takich przypadkach Sprzedający zwróci Kupującemu wszystkie środki otrzymane od Kupującego w związku z zamówieniem, bez zbędnej zwłoki, przelewem bezgotówkowym na wskazany przez Kupującego rachunek bankowy.
5.9. Jeżeli prezent zostanie przekazany Kupującemu wraz z towarem, umowa podarunkowa pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym zostaje zawarta z zastrzeżeniem rozwiązania, że w przypadku odstąpienia Kupującego od umowy umowa podarunkowa dotycząca takiego prezentu traci moc, a Kupujący ma obowiązek zwrócić prezent wraz z towarem Sprzedającemu. W przypadku, gdy Kupujący nie zwróci prezentu wraz z towarem, Sprzedawca ma prawo obniżyć zwróconą cenę zakupu o wartość niezwróconego prezentu.
5.10. Żarówki (źródła światła), dostarczane jako prezent lub całkowicie bezpłatnie do zakupionych lamp, są artykułami promocyjnymi. Gwarancja ich nie obejmuje.
5.11. Kupujący – Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca i w zamówieniu podał ID lub VAT, to nie jest już konsumentem. Z tego powodu zgodnie z Kodeksu cywilnego Kupującemu nie przysługuje prawo do zwrotu towaru w terminie 14 dni od dostarczenia towaru.
Dla przedsiębiorców - jednoosobowej działalności - termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość przez internet wynosi 14 dni od momentu odebrania towaru.
6. TRANSPORT I DOSTAWA TOWARÓW
6.1. Jeżeli sposób wysyłki został uzgodniony na specjalne życzenie Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tą metodą wysyłki.
6.2. Jeżeli Sprzedawca jest zobowiązany na podstawie umowy kupna dostarczyć towar do miejsca wskazanego w zamówieniu przez Kupującego, Kupujący ma obowiązek odebrać towar przy dostawie.
6.3. Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Kupującego towar musi zostać dostarczony wielokrotnie lub w inny sposób niż podany w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towaru, odpowiednio do pokrycia kosztów związanych z inna metoda wysyłki.
6.4. Kupujący po otrzymaniu towaru od przewoźnika ma obowiązek sprawdzić stan opakowania towaru i w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić przewoźnika. (najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych). Kupujący ma obowiązek wykazać to poprzez fotodokumentację szkody, jeżeli dostarczony towar został uszkodzony w transporcie. Jeżeli opakowanie świadczy o nieuprawnionym itwarciu przesyłki, Kupujący nie ma obowiązku odbioru takiej przesyłki od przewoźnika. Kupujący ma także obowiązek sprawdzić, czy otrzymał żądaną ilość towaru przy odbiorze towaru od przewoźnika. W przypadku jakichkolwiek różnic należy jak najszybciej (najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych) skontaktować się z nami, abyśmy mogli przystąpić do rozwiązywania sprawy i skutecznie zająć się ewentualnymi rozbieżnościami.
6.5. Po wysłaniu zamówienia Klient otrzymuje link umożliwiający śledzenie przesyłki. W przypadku, gdy przesyłka według funkci śledzenia wydaje się doręczona, lecz odbiorca przesyłki nie otrzymał, odbiorca ma obowiązek jak najszybciej, nie później niż w terminie 5 dni od dnia doręczenia, powiadomić nadawcę o przesyłce określonej w funkcji śledzeniu przewoźnika.
6.6. Inne prawa i obowiązki stron związane z transportem towarów mogą ulec zmianie na mocy specjalnych warunków dostawy Sprzedającego, jeżeli takie warunki zostaną wydane przez Sprzedającego.
7. PRAWA ZWIĄZANE Z WADLIWYM WYKONANIEM
7.1. Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z tytułu wadliwego wykonania regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności postanowienia art. 636 Kodeksu cywilnego).
7.2. Sprzedawca gwarantuje Kupującemu, że towar w momencie odbioru nie posiada wad. W szczególności Sprzedawca gwarantuje Kupującemu, że w chwili przejęcia towaru przez Kupującego:
- towar ma właściwości, które strony uzgodniły, a jeżeli brakuje porozumienia, towar ma właściwości, które Sprzedawca lub producent opisał lub których Kupujący oczekiwał ze względu na charakter towaru i prowadzonej przez nich reklamy (sprzedawcę, producenta),
- towar nadaje się do celu podanego przez Sprzedawcę lub do jakiego zwykle jest używany tego rodzaju towar,
- towar odpowiada jakością lub wzorem uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub projekt został ustalony według uzgodnionej próbki lub szablonu,
- towary są w odpowiedniej ilości, ilości lub wadze i
- towar jest zgodny z przepisami prawa.
7.3. Produkty przeznaczone dla konsumentów objęte są okresem gwarancji od 2 do 5 lat (24 do 60 miesięcy), przy czym dla każdego produktu indywidualny okres gwarancji jest zawsze podany w szczegółach produktu. W przypadku osoby prawnej okres gwarancji na wszystkie produkty wynosi 12 miesięcy.
7.4 Postanowienia zawarte w artykule 7.2 Warunków Handlowych nie mają zastosowania do towaru sprzedawanego po niższej cenie z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę, zużycia towaru spowodowanego jego normalnym użytkowaniem, w przypadku używania towar ma wadę odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie towar miał w momencie odbioru przez kupującego, lub jeżeli wynika to z charakteru towaru.
7.5. Jeżeli wada wystąpi w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania towaru, towar uważa się za wadliwy z chwilą odbioru. Kupujący ma prawo dochodzić swoich praw z tytułu wady powstałej w towarze konsumpcyjnym w okresie gwarancji określonym dla każdego indywidualnego produktu wystawiony, ale nie krócej niż dwadzieścia cztery miesiące od jego otrzymania.
7.6. Kupujący skorzysta z prawa z tytułu wadliwego wykonania, a w przypadku konieczności odesłania produktu do sprzedawcy, kupujący odeśle paczkę na adres wskazany przez sprzedawcę.
7.7. Dalsze prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady mogą regulować zasady zwrotów Sprzedawcy dostępne na stronie internetowej.
7.8. W przypadku zwrotu kosztów transportu w ramach reklamacji towaru przez Kupującego, Kupujący jest uprawniony do uzyskania zwrotu kosztów transportu wyłącznie w najniższej oferowanej wysokości.
7.9. Sprzedawca niniejszym zawiadamia Kupującego, że towar zawierający kleje chemiczne lub inne związki może po rozpakowaniu wydzielać nieprzyjemny zapach. Towar nie jest szkodliwy chemicznie i fizycznie, zapach po krótkim czasie ustępuje. Dlatego też taki towar nie może być uznany za wadliwy.
7.10. Sprzedawca ostrzega Kupującego, że rzeczywiste kolory produktów mogą nieznacznie różnić się od kolorów na zdjęciach w zależności od ustawień i rodzaju monitora/telefonu. Rzeczywiste kolory produktów podane są w opisie tych produktów.
8. DALSZE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY
8.1. Kupujący nabywa własność towaru w momencie zapłaty przez Kupującego całkowitej ceny zakupu towaru i przejęcia towaru przez Kupującego.
8.2. W stosunku do Kupującego, Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania zawartymi w nim postanowienia Kodeksu cywilnego.
8.3. Reklamacje konsumenckie rozpatrywane są przez Sprzedawcę za pośrednictwem
formularza kontaktowego. Sprzedawca prześle informację o rozpatrzeniu reklamacji Kupującego na adres e-mail kupującego.
8.4. Jeżeli kupującym jest konsument w rozumieniu obowiązującego prawa, a spór konsumencki powstanie pomiędzy spółką Donoci s.r.o. a kupującym, i sporu tego nie uda się rozwiązać w drodze umowy, kupujący przyjmuje do wiadomości, że jest uprawniony do złożenia propozycji pozasądowego rozstrzygnięcia takiego sporu. Za pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich wynikających z umowy sprzedaży odpowiedzialna jest Inspekcja Handlowa („Inspekcja Handlowa”) z siedzibą pod adresem Plac Powstańców Warszawy 1 w Warszawie, strona internetowa:
https://polubowne.uokik.gov.pl. Platforma internetowego rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów pomiędzy sprzedawcą a kupującym, wynikających z umowy kupna.
8.5. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce, z siedzibą przy Placu Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, strona internetowa:
https://konsument.gov.pl jest punktem kontaktowym w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr, nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich przez Internet oraz zmieniającego rozporządzenie (ES) nr 2006/2004 i dyrektywę 2009/22/ES (Rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).
8.6. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towaru na podstawie licencji handlowej. Kontrolę obrotu przeprowadza w zakresie swojej działalności właściwy Wydział działalnosci gospodarczej i zezwoleń. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Inspekcja Handlowa („Inspekcja Handlowa”) sprawuje w ograniczonym zakresie nadzór nad przestrzeganiem ustawy o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami.
8.7. Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
8.8. Ochrona danych osobowych jest zapewniona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 oraz zgodnie z polityką prywatności zamieszczoną na tej stronie.
9. DOSTAWA
9.1. Może zostać dostarczony na adres e-mail kupującego.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Jeżeli stosunek ustanowiony umową kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony postanawiają, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Nie narusza to praw konsumentów wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
10.2. Jeżeli którekolwiek postanowienie Warunków handlowych okaże się nieważne lub nieskuteczne albo stanie się nieważne lub nieskuteczne, zamiast nieważnego postanowienia wchodzi w życie postanowienie, którego znaczenie jest najbliższe nieważnemu postanowieniu. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.
10.3. Umowa kupna, łącznie z warunkami handlowymi, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
10.5. Dane kontaktowe sprzedawcy: adres wysyłki: Pražská 2532/4, Blansko 678 01, tel. +353 (818) 882167.
W Blansku, 30 października 2023