ReviewsWidget_ReviewsAboutUs Polityka zwrotów | Liderlamp.pl

Darmowa dostawa od 200 zł

60 dni na zwrot

10 lat na polskim rynku

+48 22 307 05 83

Ekstra 10% zniżki. Ważna do końca tygodnia. Kod: TA154PL

KopiowaćSkopiowano


Polityka zwrotów

Marcin

Czas czytania 5 min
O zakupie

Jeśli towar nie spełnia Twoich wymagań lub jest uszkodzony, jest nam bardzo przykro i chętnie zapewnimy Ci usługę reklamacyjną. Co zrobić, gdy tak się stanie?

Postanowienia ogólne
Polityka zwrotów opisuje współpracę biznesową pomiędzy kupującym i sprzedającym, operatorem sklepu internetowego, spółką Donoci s.r.o. z zarejestrowaną siedzibą pod adresem Pražská 2532/4, 67801 Blansko, REGON 47539569, NIP CZ47539569, która jest zarejestrowana w Rejestrze Działalności Gospodarczej.

Polityka zwrotów to rodzaj dokumentu informującego kupującego o warunkach, metodach i możliwościach reklamacji wadliwego lub uszkodzonego towaru. Prawa i obowiązki stron umowy w zakresie odpowiedzialności sprzedawcy za wady, w tym odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi, regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy (w szczególności przepisy § 2099 i nast. oraz 2158 i nast. Kodeksu Cywilnego).

Przed zamówieniem towaru kupujący ma obowiązek zapoznać się z Warunkami handlowymi oraz Polityką zwrotów. Składając wiążące zamówienie, kupujący potwierdza, że zapoznał się ze wszystkim i zgadza się z Polityką zwrotów oraz Warunkami handlowymi.

Okres gwarancji i karta gwarancyjna
Kupujący wystawia na każdy sprzedany przedmiot dokument w postaci faktury lub paragonu, który służy jako karta gwarancyjna i dlatego jest wystawiany ze wszystkimi niezbędnymi danymi (nazwa, cena, ilość...) w związku z ewentualnymi roszczeniami. 
 
Jeśli towar nie jest kupowany osobiście, odbiór towaru oznacza moment, w którym przewoźnik przekazuje towar kupującemu i rozpoczyna się okres gwarancji.

Sprzedawca odpowiada za zgodność sprzedawanego przedmiotu z umową kupna, a w szczególności za to, aby był pozbawiony wad. Zgodność z umową kupna oznacza, że sprzedana rzecz ma jakość i cechy użytkowe wymagane przez umowę, sprzedawcę, producenta lub jego przedstawiciela lub, w oparciu o prowadzoną przez nich reklamę, oczekiwaną jakość i cechy użytkowe dla przedmiotu tego rodzaju, spełniającego wymagania przepisów, występuje w odpowiedniej ilości lub wadze i odpowiada celowi określonemu przez sprzedającego dla użycia przedmiotu lub do którego przedmiot jest zwykle używany.

 

Jeżeli rzecz w momencie odbioru jest niezgodna z umową kupna (zwane dalej „konfliktem z umową kupna”), kupujący ma prawo do zlecenia sprzedającemu doprowadzenie rzeczy do stanu odpowiadającego umowie kupna bezpłatnie i bez zbędnej zwłoki poprzez wymianę lub naprawę rzeczy; jeżeli takie postępowanie nie jest możliwe, kupujący może zażądać rozsądnej obniżki ceny rzeczy lub odstąpić od umowy. Nie dotyczy to sytuacji, gdy kupujący wiedział o konflikcie z umową kupna przed przejęciem towaru lub jeżeli sam spowodował konflikt z umową zakupu. Konflikt z umową kupna, który ma miejsce w ciągu sześciu (6) miesięcy od otrzymania przedmiotu, będzie uważany za konflikt istniejący już w momencie odbioru, chyba że jest to sprzeczne z charakterem przedmiotu lub udowodniono, że jest inaczej. 

Jeżeli nie są to rzeczy szybko się psujące lub już używane, sprzedawca odpowiada za wady, które okażą się sprzeczne z umową zakupu po otrzymaniu przedmiotu w trakcie okres gwarancji (gwarancja). 
Prawa kupującego wynikające z odpowiedzialności sprzedawcy za wady, w tym odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi, kupujący dochodzi u sprzedającego pod adresem jego siedziby. Za moment zgłoszenia reklamacji uważa się moment, w którym wola kupującego (korzystajacego z prawa z tytułu wadliwego wykonania) dotrze do sprzedawcy (np. telefonicznie, e-mailem, osobiście), nawet bez dostarczenia sprzedawcy przez konsumenta reklamowanego towaru. Po zgoszeniu towaru kupujący czeka, aż sprzedawca skontaktuje się z nim w celu porozumienia w sprawie wysłania towaru do sprzedającego.

 

Gwarancja nie obejmuje również uszkodzeń powstałych w wyniku (o ile taka czynność nie jest normalną czynnością i nie jest zabroniona w załączonej instrukcji obsługi):

 

a. uszkodzeń mechanicznych towaru, 
b. używania towaru w warunkach niezgodnych z jego temperaturą, zapyleniem, wilgotnością, chemicznym i mechanicznym wpływem środowiska, ustalonym przez sprzedawcę lub producenta,
c. nieprofesjonalnego montażu, manipulacji, obsługi lub zaniedbania pielęgnacji towaru,
d. gdy towar uległ uszkodzeniu wskutek nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnego z warunkami określonymi w dokumentacji lub zasadach ogólnych,
e. dokonania niekwalifikowanej interwencji lub zmiany parametrów,
f. gdy towar, który został zmodyfikowany przez klienta (malowanie, gięcie itp.), jeżeli w wyniku tej modyfikacji powstała wada,
g. gdy towar został uszkodzony przez czynniki naturalne lub siłę wyższą.

OSTRZEŻENIE:  Żarówki (źródła światła), które są dostarczane wraz z zakupionymi lampami w prezencie lub całkowicie bezpłatnie, są przedmiotami reklamowymi. Gwarancja ich nie obejmuje.
 
Ustawowy okres gwarancji wynosi 24 miesiące. Ale gwarantujemy przedłużony okres gwarancji na niektóre towary. Długość okresu gwarancji jest podana przy każdym wystawionym produkcie. Gwarancja dotyczy wszystkich lamp z wyjątkiem żarówek.

Procedura reklamacyjna
Jeśli kupujący chce zgłosić towar zakupiony w sklepie internetowym LIDERLAMP.PL, może skorzystać z szybkiej opcji, wypełniając FORMULARZ ONLINE, w którym poda numer faktury lub numer zamówienia oraz opisze wadę. Dobrze jest także załączyć zdjęcie dokumentujące usterkę. Zdjęcia należy dołączyć w szczególności w przypadku reklamacji z tytułu uszkodzeń towaru powstałych w transporcie. W ciągu dwóch dni roboczych skontaktujemy się z kupującym i poinformujemy go o dalszym postępowaniu reklamacyjnym lub możliwości skorzystania z rabatu, łącznie z podaniem  adresu, na który kupujący wyśle reklamowany towar.

W najkrótszym czasie (najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych) pracownik działu reklamacji skontaktuje się z kupującym za pośrednictwem podanego adresu e-mail lub numeru telefonu.

Zaleca się wysyłkę towaru w oryginalnym opakowaniu lub w zgodnym z nim opakowaniu transportowym, gdyż sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne przed odbiorem towaru.

W przypadku uzasadnionej reklamacji kupujący ma prawo do zwrotu kosztów przesyłki w najniższej wysokości niezbędnej do bezpiecznej dostawy (należy przedstawić dowód tego transportu).

W przypadku bezpodstawnej reklamacji kupującemu nie przysługuje prawo do rekompensaty za swoje roszczenia, a jednocześnie sprzedającemu nie przysługuje zwrot poniesionych przez niego kosztów (chyba że konsument powtarzał, na przykład, nieuzasadnione roszczenia, które już można uznać za nadużycie praw konsumenta).

Obsługa roszczeń
Sprzedawca lub producent oceni zasadność reklamacji z tytułu wady towaru i po dokonaniu oceny poinformuje kupującego telefonicznie lub mailowo o sposobie rozpatrzenia reklamacji.

Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi trzydzieści dni zgodnie z ustawą nr 89/2012 Dz.

Autor artykułu:

Marcin
Marcin Specjalista ds. obsługi klienta

Marcin jest nie tylko specjalistą od obsługi klienta, ale także entuzjastą nowoczesnego oświetlenia LED.W swoich artykułach doradzi Państwu, jak zaoszczędzić na energii elektrycznej lub zdradzi wiele pomysłów na doskonałe oświetlenie Państwa domu i ogrodu.'